دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

رم: پلیس ایتالیا که به تازگی محموله غذایی قاچاقی را کشف کرده است، قصد دارد در آستانه سال نو میلادی آن را بین افراد بی‌بضاعت و بی‌خانمان توزیع کند.

این محموله غذایی بیش از 400 هزار یورو ارزش دارد و قاچاقچیان از طریق مرز زمینی آن را وارد کشور کرده بودند. این در حالی است که تاریخ مصرف این مواد غذایی رو به پایان است و از سوی دیگر نمی‌توان آنها را که کالایی قاچاق به شمار می‌آیند در فروشگاه‌ها توزیع کرد.

به همین دلیل پلیس محلی قصد دارد به منظور جلوگیری از اسراف این مواد غذایی و همچنین کمک به افراد فقیر، مواد غذایی را بین آنها پخش کند. قرار است محموله‌های غذایی به موسسه‌های خیریه سپرده شودتا در بین فقرا تقسیم گردد.

کمک پشه به پلیس

هلسینکی: در حالی که پشه‌ها، بی‌فایده‌ترین موجودات به نظر می‌رسند، کمک آنها به حل معماهای پلیسی، موج تازه‌ای از توجه‌ها را معطوف این حشرات کرده است.

پلیس فنلاند می‌گوید که موفق شده است یک سارق خودرو را از طریق DNA نمونه‌‌برداری شده از خون پشه دستگیر کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که چندی پیش سارقی، خودرویی را از نزدیکی ایستگاه قطار سرقت کرد اما مدت کوتاهی پس از این سرقت آن را به سر جایش بازگرداند.

ماموران پلیس حین بازرسی این خودرو یک پشه در آن پیدا کردند که به تازگی خون انسانی را مکیده بود. به همین دلیل پشه به لابراتوار پلیس انتقال داده شد تا از خونی که مکیده نمونه‌برداری شود.

آزمایش‌ها نشان داد که خون متعلق به مرد سابقه‌داری است که در مرکز پلیس پرونده دارد. پلیس مرد سابقه دار را احضار کرد اما او ابتدا این اتهام را نپذیرفت ولی پس از بازجویی‌های بیشتر به جرم خود اعتراف کرد.

الماس در جاروبرقی

نیویورک: زنی که برای بازدید از یک موزه طلا و جواهر همراه با فرزندش در راهرو‌های موزه قدم می‌زد، ضرر بزرگی کرد. این زن یک انگشتر گرانقیمت از الماس به دست داشت و از آنجایی که الماس روی انگشتر در جای خود شل شده بود، روی زمین افتاد و در بین ازدحام جمعیت گم شد.

البته این زن فورا متوجه شد و سعی کرد این الماس 15 هزار دلاری را پیدا کند اما موفق نشد. سپس او موضوع را به مدیر موزه اطلاع داد و آنها به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای پیدا کردن الماس، جارو زدن کف موزه است.

به این ترتیب پس از تعطیلی موزه، 4 دستگاه جاروبرقی به کار افتاد و همه جای موزه جارو شد. سپس کارگران در حالی که ماسک زده بودند و دستکش به دست داشتند محتویات کیسه جاروبرقی را خالی کرده و در بین آنها توانستند قطعه الماس را بیابند. این زن قرار است به کارگران انعام قابل توجهی پرداخت کند. 

رکورد خوردن کیک سیب‌زمینی

نیویورک: جوان 23 ساله‌ای برای اینکه بتواند در مسابقه رکورد زنی موفق شود 46 عدد کیک سیب‌زمینی را در مدت 8 دقیقه بلعید. مربی بدنسازی این جوان که در رشته مکانیک تحصیل می‌کند به خبرنگاران گفت، معده او مانند موتوری است که دائما کار می‌کند و مغزش هیچگاه پیام سیر شدن را به اعصابش مخابره نمی‌کند.

این جوان پرخور برای اینکه بتواند در این مسابقه بهترین رکورد را بزند تا قبل از این هیچگاه کیک سیب‌زمینی نخورده بود و با طعم آن آشنا نبود. این در حالی است که رکورد قبلی متعلق به مردی بود که 2 سال قبل 31 عدد کیک سیب‌زمینی را بلعیده بود.

گفتنی است جوان 23 ساله‌ای که رکورد تازه‌ای در این زمینه به ثبت رسانده است از چند روز قبل از مسابقه چیزی نخورده بود و با توجه به اهمیت زمان در خوردن کیک‌ها آنها را نجویده قورت می داد. مربی بدنسازی او می‌گوید این جوان در شرایط عادی تا 10 وعده غذایی در طول روز مصرف می‌کند.

کد خبر 71316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز